10 januari 2016

Om vardagen och allt det som hör till.

Hej på er, hoppas ni har det bra!
Med mig är det bara bra. Dagarna bara rullar på. Jag fortsätter jobba på dagis ett tag till, fortfarande några dagar i veckan, så det är helt skönt. Bra att ha ett jobb, och skönt att inte jobba varje dag. Annars händer det inte så mycket, när jag inte jobbar njuter jag av att ha sovmorgon och att få dricka morgonkaffet i lugn och ro.

Så för det mesta är det riktigt bra med mig. I bland kommer rastlösheten smygandes på mig, och då kan vardagen bli lite tråkig. För samtidigt som jag mår bra av lite rutiner och sådant, kan jag bli aningen uttråkad av vardagen ibland. Därför försöker jag att bli bättre på att njuta ännu mera av de små sakerna också, till exempel kaffe med en saknad vän eller en promenad i solskenet. För jag har ju det så bra, ibland blir jag bara så blind och ser inte allt det fina jag har. Jag ska försöka bli ännu bättre på att ta tillvara på vardagen och de stunder som kanske inte verkar så stora och speciella, för mitt i allt är det kanske just de sakerna som gör att man ibland orkar med allt.

















Vacker och kall dag i Vasa. // Promenad på isen med världens finaste.

Och ja, det senaste inlägget har jag inte skrivit, utan det är Razze som har skrivit en rolig historia. Haha. Så kul ju. Han kan nog han, min kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här (: