11 januari 2016

Året som gick - Maj

Maj var en väldans festlig månad, det hände roliga saker mest hela tiden. Första maj spenderades sedvanligt på torget i Vasa, med lakritsremmar, och kaffe med fint sällskap. Maj fortsatte att leverera; jag njöt av solskenet, hade lite kvar på praktiken, träffade fina typer osv.

Studentdagen närmade sig och allting skulle fixas; det skulle bakas, jag skulle köpa mössan och måla balkongen. Ett tag kändes det nog som om det var onödigt mycket som skulle bli gjort, men sist och slutligen blev det så bra!

Skolavslutningen i fkf närmade sig också, och jag packade ner det sista av Vasalivet i några lådor. Det var mycket svårare än jag trodde att det skulle vara. Dagen före skolavslutningen var det "sista kvällen med gänget" i skolan, och efteråt umgicks vi i Irenés lägenhet. Sen gick jag ensam hem i natten med en pafflåda som skydd mot regnet, och då kändes livet inte så överdrivet bra. Fast den känslan gick över när jag nästa dag, tillsammans med mina fina klasskamrater, fick ta emot avgångsbetyget och vara stolta över att vi klarade det. Efteråt for vi till Amarillo och firade, och kvällen avslutades med bästa gänget på dansgolvet vid Ollis. Så galet bra dag kväll & natt med fina människor.


Glada barn som gått ut fkf. (Miriams bild)



























Efter skolavslutningen skulle allt det sista inför studentfesten fixas. Jag var mest nervös över stunden när jag skulle gå upp på scenen och få min mössa och mitt studentbetyg, haha. Till slut kom äntligen dagen som vi väntat på, studentdagen. Det var en så bra dag! Först dimission i stadshuset, sen studentfest hemma, och till sist fest hos Irené med gänget. Så bra dag, absolut en av årets höjdpunkter.
Maj var verkligen en månad fylld av glädje. Jag blir alldeles varm i hjärtat bara av att tänka på allt fint som hände.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här (: