29 december 2015

Året som gick - Mars

Jag inledde marsmånad med att fara ut och äta med Maria som har födelsedag den första mars. Jag välkomnade mars med öppna armar. De första månaderna av året hade varit så tunga och mörka så jag längtade efter lite ljusare tider.

Läslovet fortsatte samtidigt som studentskrivningarna sakta smög sig på. I bland bodde jag där hemma och i bland bodde jag i lägenheten i Vasa, och det var riktigt bra. Det blev en hel del stressläsning inför studenten och jag var så nervös och orolig där ett tag. Studentskrivningarna fortsatte och jag hade en enorm framtidsångest. Jag hade ingen aning om vad jag ville med mitt liv och det var så stressande. Mellan studentskrivningarna var jag hemma och njöt av det vackra vädret och försökte andas ut lite mellan varven.

Slutspurten i skolan började och det var ordningsmannakurs och första hjälpen kurs på gång. Jag och Ica umgicks mycket och for på äventyr när vardagen blev lite för tråkig.

Mitt i allt var den sista skrivningen över, hallelujah, och då kom bästa vän på besök. Hon var i stan hela helgen och vi firade och hade det så bra precis hela helgen. Det var en av mars höjdpunkter. Resten av månaden spenderade jag med både gamla & nya bekantskaper, jag överraskade mig själv med att göra saker som jag inte trodde att jag vågade, och mars fick ett riktigt bra avslut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här (: