1 januari 2016

Året som gick - April

Vi fick påsklov i april och jag hoppade på bussen till bästa vännen i Ekenäs. Där var jag i några dagar och det var så bra. Vi gick på café, var på roadtrip, hade myskväll med Jessica, och mycket annat festligt! Det var så bra och så behövligt just precis då.

När jag kom tillbaka till Vasa var det bara några få skoldagar kvar, och sen mitt i allt kom dagen när vi hade haft vår sista lektion i fkf. Det var såå obeskrivligt skönt! Samma kväll packade jag i hop mitt liv i några väskor och flyttade hem till Skärin igen.

Nästa dag påbörjade jag min fem veckors långa praktik vid min gamla lågstadieskola. Det var riktigt bra, roligt att få göra något annat emellanåt. När jag var ledig njöt jag mest av det underbara vårvädret och av att vara ledig. Däremellan sökte jag hysteriskt efter en studentklänning utan lyckat resultat.

Vappen firade jag i Vasa med Ica och Irene, och april avslutades på bästa sätt.

April var en fin månad. Våren började komma på riktigt och jag fick umgås med fina människor mest hela tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här (: