28 december 2015

Året som gick - Januari

Jag firade in det nya året i Ekenäs hos bästa vän, och året fick en bra början. Jag ville inte alls att jullovet skulle ta slut och jag ville verkligen inte fara tillbaka till Vasa. Jag drack massa kaffe, såg mycket på film, och försökte väl mest bara glömma verkligheten där ett tag.

Sedan var jullovet slut och jag flyttade tillbaka till Vasa och påbörjade sista terminen i fkf. Där gjorde jag allt för att det skulle kännas bra. Jag träffade fina vänner, åt god mat, pysslade och fixade, och försökte att bara fokusera på det positiva.

Januari var inte alls så bra som det kunde ha varit, och ett tag där gav jag nog upp hoppet om ett bra år. Det var mycket i skolan, och så mycket annan skit som verkligen inte borde ha funnits. Som tur var hade jag världens bästa föräldrar och så fina vänner som fanns där för mig. På något sätt tog jag mig igenom januarimånad, trots att det kändes så förbannat uppgivet.

Januari bjöd ändå på en hel del fina saker, men såhär i efterhand så är det svårt att minnas allt det fina när det samtidigt hände så mycket dåligt. Som tur är har jag en bok där jag skriver upp allt bra som händer, där jag kan läsa för att bli påmind om hur mycket fint jag har i mitt liv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här (: