28 december 2015

Tvåtusenfemton.

År 2015 är snart ett minne blott och jag tänker att en sammanfattning av året är ju alltid intressant.
Det hade hänt så mycket i slutet av tvåtusenfjorton och jag ville ha så mycket av det nya året. Jag önskade mig äventyr och mycket kärlek, det behövde jag. Jag minns att jag skrev att "jag vill känna att livet är roligt att leva."

Jag hade inga nyårslöften inför det nya året, utan mer några motton som jag tyckte att var bra. Jag påminde mig själv om att vara bra för mig själv, och göra sånt som får mig att må bra. Jag uppmuntrade mig själv att våga mera och ta för mig.

Det viktigaste mottot inför år tvåtusenfemton var att "ta ingen skit!". Tyvärr fick jag ta en hel massa skit, trots mitt motto. För ofta är det ju så att man får ta en massa skit ändå, trots att man kämpar  emot, och trots att man verkligen inte förtjänar det. Då är det bara att kämpa vidare och tro på pappa när han upprepar att det som inte dödar dig gör dig starkare.

Det har hänt så otroligt mycket det gångna året, både positiva och negativa saker. Jag försöker att se tillbaka på året med mestadels tacksamhet, för på något sätt så är ju alla händelser ändå en del av mig, även de dåliga sakerna. Såhär i efterhand så kan jag ju bara konstatera att jag tog mig igenom allt och här sitter jag nu. Sist och slutligen så blev det ju ett bra år, med nya fina bekantskaper och människor, och händelser, som jag aldrig kommer att glömma. Precis som det ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här (: