5 januari 2016

en lista om 2015

Kände för en lista om det gångna året, såhär mellan alla årsresumé-inlägg. 


Hur har ditt 2015 varit? det har varit händelserikt.

Vad gjorde du nyårsaftonen 2015/2016? åt & drack gott, umgicks med fint folk, drack champagne och kysstes vid tolvslaget.
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr? jag tog studenten, tog bilkörkortet, jobbade nästan hela sommaren, och säkert en hel del andra saker också.
Höll du några av dina nyårslöften? jag känner mig själv så bra så jag vet att det inte är lönt att ha några..
Dog någon som stod dig nära? tyvärr förlorade vi både fammo och faffa i höst..
Vilka ställen utomlands besökte du? Spanien.


























Vilket/vilka datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? jag är inte så bra på att minnas datum, men åtminstone 30.5 och 14.6.
Gjorde någonting dig riktigt glad? jodå, mycket! 
Hur tillbringade du julen? hemma med nästan hela familjen, sen på kvällen var vi hos min morbror och hans familj.
Favoritprogram på TV? jag har sett  väldigt lite på tv i år, men istället sett på massa serier på datorn istället.
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? hat är ett väldigt starkt ord.
Årets bästa film? Den nya Bondfilmen var riktigt bra!
Vad gjorde du på din födelsedag 2015? jag vaknade upp av att pojkvän sjöng "ha den äran" , blev bjuden på mat på Fransmanni, och avslutade dagen med choklad & vin i soffan. Så bra dag.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? jo såklart, om vissa saker inte skulle hänt skulle 2015 varit så mycket bättre.
Planer för 2016? oj denna återkommande fråga.. De enda planerna jag har är att jag ska jobba på dagis i januari. Det är allt jag vet om det här året.
Tror du att år 2016 kommer bli bättre än 2015? svårt att säga, men det tror jag och hoppas på.
Har du några löften inför år 2016? nej, inte löften, men jag ska försöka vara snällare mot mig själv, och såklart mina medmänniskor också.
Vad var det bästa som hände 2015? att jag tog studenten och allt det var ju grymt roligt, men det bästa med 2015 var nog ändå att jag hittade världens finaste pojkvän.


























Vad var det sämsta? vissa saker som jag inte tänker skriva om, och så att fammo och faffa dog. 
Fick du många nya kontakter? några stycken nog, via jobben, och så, men på den fronten har det varit lugnt i år ändå, tyvärr. Nya tag i år!
Har du varit lycklig i år? jag har varit allt från så galet olycklig & ledsen, till världens lyckligaste.
Bästa köpet? min telefon, den är bra.
Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016? lite mera klarhet kring resten av mitt mellanår. Och så äventyr!
Vad önskar du att du gjort mer? vågat ta för mig mera, och stått på mig mera.
Vad önskar du att du gjort mindre? oroat mig. 
Vad spenderade du mest pengar på? oj bra fråga! kanske choklad, kläder och bensin. möjligtvis.
Vad fick dig att må bra? mina nära och kära.
Vad var din största framgång 2015? jag tog studenten. jag jobbade, jag överlevde.
Vem umgicks du mest med? Hmm, här tror jag att mitt svar blir Ica & Razze. 


























Beskriv 2015 med 5 ord. haha men nej, det här var ju svårt. för alltså 2015 var ibland så jävla dåligt och kaos, och ibland var det så underbart. Det har varit väldans händelserikt, både i positiv och negativ bemärkelse. Det började dåligt men slutade bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här (: