30 december 2014

Om 2014.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Var till Estland, började sista året i fkf och skrev studentskrivningar, fyllde myndig, tog bilkörkort, lärde  känna mig själv lite bättre och gjorde saker som jag förr inte vågat.


Hade du några nyårslöften?
Jag hade egentligen inga löften, utan mera uppmaningar till mig själv, i stil med; Var bra för dig själv, och sådant liknande.
Vilka länder besökte du?
På sommarlovet for jag & familjen till Tallin på en mini-semester. Det var gemytligt.
Största misstaget?
Att jag gav min tid åt dåliga och onödiga saker som bara tog min energi och glädje. Och att jag kanske kastade ut mig själv & mina känslor utan att tänka.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014? 
You've got a friend, Chans, Keep your head up, och Thinking out loud. För att nämna några.

Vad spenderade du mest pengar på?
Basic saker som mat, kläder, CD-skivor, osv..

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Absolut! Insikten om att allting går och att jag klarar mer än vad jag tror, och alla fina människor som förgyller mitt liv med sin närvaro. Våren och sommaren levererade mycket fint, och körkortet var en stor glädje.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har gått upp och ner, funnits många fina men även tunga perioder. Men i det stora hela var jag nog gladare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Sådant jag tycker om. Umgåtts med människor som jag mår bra av. Prioriterat. Och stått på mig mera.
Favoritprogram på TV?
How I Met Your Mother, som jag och klasskompisarna tillbringade rasterna med att se på.

Blev du kär i år?
Inte kär, men sådär fånigt förtjust som ligger nära "att vara kär".

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Blev bortrövad vid 12-slaget och fick tårta, blev uppvaktad av fina familjen på morgonen, åt mat på Amarillo med brudarna, och dansade resten av natten i folkvimlet. 
Hur skulle du beskriva din stil år 2014?
Rätt så tråkig. Orkade inte riktigt anstränga mig så det blev mest svarta byxor och en tröja. Festade ibland till det med en kjol eller klänning, något som jag försöker bli mera bekväm med att bära.

Vad var det bästa som hände 2014?
Massa små saker, som kanske inte verkade så märkvärdiga vid tillfället men som var väldans fina.

Vad var det sämsta?
Att jag ibland tappade bort mig själv i alla konflikter. 

Och att jag utan någon egentlig orsak förlorade kontakten med några vänner.
Fick du många nya kontakter?
Några stycken. Lärde också känna en del fina människor ännu bättre än tidigare.

Är det något du saknat 2014 som du vill ha 2015?
Ännu mera självsäkerhet, lite mera kärlek möjligtvis, och så äventyr. Jag längtar verkligen efter äventyr nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här (: