5 januari 2013

If you're ready to try, you're gonna learn how to fly

Att ge Gud tillstånd att leda dej och ditt liv, är det bästa du kan göra. Allting går inte smärtfritt och det är inte alltid enkelt, men det blir alltid rätt i slutändan.
Och ändå, trots att jag vet att det blir så rätt och bra som det bara kan bli, har jag ibland så svårt att ge över kontrollen till Gud. För då kan det ju hända att det inte blir som jag vill. Fastän jag innerst inne vet att min plan kommer att misslyckas. För min plan kommer aldrig att vara lika bra som Guds plan. Han har så stora planer för mej.
Ett av mina nyårsmål är att våga låta Gud leda mej, hela tiden. Att be till honom, Ske Din vilja. Även när det känns som om jag vill sköta något på mitt eget sätt, ska jag ge kontrollen till Gud, för då kan det inte gå fel. Och vad är nu tryggare än det?

clengheartsyou.tumblr.com

4 kommentarer:

Kommentera här (: