11 augusti 2016

Lära känna - listan

1. Hur gammal är du?
19 år och nio månder, typ.

2. Hur gammal känner du dig?
Jag brukar inte känna att jag är i någon speciell ålder, men kanske jag känns lite som 19 nu faktiskt.

3. Var bor du?
 I Vasa med min pojkvän.

4. Vad gjorde du igår?
Jag vaknade hemma i Skärin, så jag drack morgonkaffe med pappa. Sen plockade & rensade jag lite bär, tog en tupplur, och var på en promenad med mamma.

5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Egentligen tycker jag nog om alla årstider, trots att jag ofta klagar på vintern.. Jag kan inte bestämma mig vilken årstid jag tycker om bäst, det finns något charmigt med varje.

6. Är du beroende av någonting?
Min första tanke var kaffe, men på sistone har jag kommit fram till att jag inte alls är beroende av kaffe. Men mina ansiktssalvor är jag tyvärr väldigt beroende av, annars torkar mitt ansikte ut direkt.


7. Nämn en sak som man kanske inte vet om dig?
 Jag har tagit trumlektioner. Ett tag hade jag en hemlig dröm om att bli trummis, men det sket sig när jag konstaterade att jag inte har tillräckligt bra taktsinne. Hehe.

8. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
 Ute på någon söderhavs ö. De sku va najs!

9. Vad är du på för humör just nu?
Jag är på helt okej humör, fast lite trött och illamående. Som tur är regnar det ute, så jag kan sitta i soffan med en bra bok hela dagen.

10. Vilket är ditt favoritgodis?
Choklad. Alla gånger.

11. Vilken är din favoritaffär?
Jag har nog ingen favoritaffär, men jag tycker om att gå runt i inredningsaffärer.

12. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Jag är en kvällsmänniska. Kan vara uppe länge på kvällen och in på natten men ogillar verkligen att stiga upp tidigt på morgonen. Så brukar det i alla fall vara. Nu förtiden är jag trött mest hela tiden.

13. Har du blivit sydd någon gång?
Nej det har jag inte.

14. Vem gjorde senast något speciellt för dig?
 Lena bjöd mig på en öl i måndast, det var fint!

15. Är du blyg?
 Alltså, inte egentligen. Men på senaste tiden har jag utvecklat en blyg sida av mig.


6. Vad heter du i andra namn?
 Ida Christina. Christina efter min fina mormor


17. Vill du gifta dig?
 Det vill jag.

18. Har du något smeknamn?
Jag har faktiskt ganska många, men det som jag oftast blir kallad är nog Nikå.


2 kommentarer:

  1. Alltså, jag satt länge och tänkte va, är du ett år äldre än mig? fyller du 20 nu i november? har du skrivit fel? ja det måste du ju. Tills jag då kom på att käre värld jag är ju 20, inte 19. Ääh ålderskrisen då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jamen ja vet, sådär e de för mej ibland å! Måst riktigt börja fundera hur gammal jag faktiskt e.

      Radera

Kommentera här (: