2 mars 2016

Vi går mot ljusare tider.

Marsmånad är här, och jag är lika glad och lättad som jag är varje år när det blir mars. Trots att januari och februari inte har varit så jobbiga i år, inte alls om man jämför med förra året, är det ändå väldans skönt att de två mörkaste månaderna är förbi. Nu är det mars och vi går mot ljusare tider, dagarna blir längre och ljusare och hoppeligen får vi mer solsken. Det behöver jag. Jag vill ta promenader på bar asfalt, känna solen som bränner i ansiktet, och höra fåglarna kvittra. Bara känna att jag lever. För tyvärr har jag lite svårt att njuta av livet till hundra procent dehär första månaderna på året. Jag vet inte varför, antagligen är det en gammal ovana som jag borde bryta.

Trots att denna vår också kommer att bestå av en hel del framtidsångest angående ansökan till skolor, sommarjobb och allt det där som tar fram ångesten, så tror jag att det ändå kommer att bli en bra vår. Allting löser sig nog på något sätt, kanske inte alltid så som man tänkt från början, men ändå blir det bra till slut. Det tror och hoppas jag på.

(Det kommer säkert börja snöa helt hysteriskt när jag publicerat det här.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här (: