3 januari 2015

Hold me fast hold me fast cos I'm a hopeless wanderer.

Det här nya året skrämmer mig. 2015 kommer med så mycket; beslut som ska tas, studenten som ska skrivas, praktik som ska fixas, skolan som tar slut, sommarjobb som ska skaffas, framtiden som ska planeras. Jag har inte en aning om vad jag vill, inte på något plan. Jag vet inte vad jag vill göra efter gymnasiet, men som jag tydligen borde veta när folk frågar och sedan säger "vaa? du borde nog börja fundera på din framtid, det är bråttom nu!" De orden, "det är bråttom nu", kommer som en ordentlig käftsmäll och svider galet mycket.

För jag har ju inte en jäkla aning. Allt jag vet är att jag vill bort härifrån, träffa nya människor, upptäcka nya ställen att dricka eftermiddagskaffet på, och bara andas in ny luft ett tag.

6 kommentarer:

  1. jag vet exakt hur det känns. känslan att "måsta veta", så oerhört stora krav och stor press. vi e 18 år, är det för mycket begärt att inte veta vad man vill jobba med tills man är 65? tydligen. skönt att veta att det finns fler som sitter i samma båt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, vi kan ändra oss tusen gånger ännu innan vi hittar vad vad vi vill! Jo, skönt att man int e ensam om de här tankarna.

      Radera
  2. Glöm bara inte bort att leva i allt som "måste" göras, ta hand om dig för du är jättebra!!

    SvaraRadera
  3. Som en person med tre mellanår på nacken kan jag säga: Ingen stress! Du hinner komma på vad du vill göra och du hinner studera senare. Om det är äventyr du vill ut på nu, var inte rädd för att åka! Du ångrar bara de chanser du inte tar. Jag kan säga det också, eftersom jag studerar i Sverige: Här är jag ung. De flesta som jobbade vid min praktikplats började studera då de var 27 ;) Du har hela livet framför dig, lev det som det gör dig lycklig! Och när nån frågar vad du ska göra: var stolt över ditt svar, det är viktigast att du är lycklig över dina val, vad andra tycker kan de hålla för sig själv. :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj tack för kommentaren Jossan! Kloka ord. Nu känns det lite bättre, & du har ju så rätt när du säger att jag ska leva livet så att jag är lycklig - precis så är det ju! Kram på dej fina! :)

      Radera

Kommentera här (: