5 maj 2014

You were my cup of tea. I drink coffee now.

Jag vill skriva, tänker jag när jag sitter vid skrivbordet och bloggar. När jag säger skriver så menar jag här, på min blogg, vill jag skriva - sådant som jag fyller mina anteckningsböcker med. Mestadels oförklarligt skräp, men ändå. Jag har funderat på det förr men stoppats av tanken på alla människor som kanske råkar läsa det och kanske helt i onödan börjar tolka och ta åt sig. Det ska ni inte. Jag skriver för att släppa allting & rensa huvudet en stund. Och för att jag tycker om att skriva, såklart.

I dag har jag målat, det tycker jag också om. Är barnsligt glad & rofylld för stunden, vilket är oroväckande,  med tanke på att helvetsveckan började i dag. Fast inget att oroa sig för, snart hittar ni mig uppgiven och gråtfärdig i sängen.

Nu ska jag koka kaffe. Och dricka kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här (: